LOKOMOTIVA IMM 120 TD

Důlní závěsná lokomotiva typu IMM 120 TD je trakční prostředek určený na přepravu vlakové soupravy po jednokolejnicové závěsné dráze profilu I 155 schváleného typu. Je konstruována tak, aby splňovala bezpečnostní požadavky na konstrukci pro použití v prostředí s nebezpečím výbuchu dle ČSN EN 1834-2.

Lokomotiva má zabudovanou pohonnou jednotku šestiválcový vznětový motor Z 8604.030 nově se vznětovým motorem JOHN DEERE 6068 ve spojení s hydrostatickým převodem. Motor je čtyřtaktní, řadový, přeplňovaný šestiválec OHV s přímým vstřikem. Hydrostatický převod s regulací typu RNOP zajišťuje regulaci výkonu motoru v optimálním režimu práce a zamezuje jeho případnému přetížení. Regulační hydrogenerátor dodává hydraulický olej v uzavřeném obvodě do hydromotorů pojezdu, které s převodovkou pojezdu jsou součástí hnací jednotky. Hnací jednotka zajišťuje pojezd lokomotivy po závěsné dráze s pomocí hydraulicko-mechanického převodu přes dvojici vzájemně přitlačovaných protilehlých třecích kladek. Každá hnací jednotka je vybavena hydraulicky odbrzďovanou mechanickou brzdou. Motorová část je zavěšena na dvojici hnacích jednotek. Pro zvýšení trakční síly je možné mezi kabinu a motorovou část vkládat třetí, případně čtvrtou hnací jednotku.

K osvětlení jízdní dráhy slouží elektrické světlomety v nevýbušném provedení umístěné na čelních stěnách obou kabin lokomotivy. Jako zdroj je použit samobudící alternátor v nevýbušném provedení. Součástí elektroobvodu je nevýbušná přístrojová skříňka.

V kabinách jsou umístěny kontrolní přístroje a ovládací prvky. Ovládání lokomotivy je pneumatické a hydraulické. Bezpečnostní a odstavovací obvod vznětového motoru je vybaven prvky AMOT, vzduchovými prvky od firmy FESTO a hydraulickými rozvaděči od firmy REXROTH.


KATALOG IMM 120 TD


LOCOMOTIVE TYPE IMM 120 TD

The locomotive is a traditional means of transport of materials on a suspended horizontal line up to an angle of 25 degrees.  The constructional of the locomotive fulfils all safety requirements for mines with methane exposure.  The locomotive is run with a turbo charged diesel engine.  The locomotive consists of three separate pieces, one is the engine and two are self standing cabins, these three pieces can are interconnected with either self standing cabin leading and one as a caboose.  The hauling cabins can be connected together to a maximum length of 15 meters. The locomotive is equipped an additional external hydraulic pump which can run accessories.